Staj yaptım ne kaptım? Vol:1 Henkel


Bu bölümü eklememde asıl amaç genç mühendis adayları için staj yeri bulmada yol gösterici olmak,bir fabrika,işletme veya tesisten maksimum bilgi ve tecrübe nasıl elde edilebilir bunun yollarını araştırmak olacak. Bu bölümü ziyaret eden her mühendisin tecrübelerini bu blog sayesinde paylaşmasını umuyorum

Bilindiği gibi mühendislik eğitimi sırasında en az 40 gün stajyerlik zorunludur. Aslında iş hayatı için en önemli adımlardan biri olmasına rağmen şirketler abuk subuk işleri stajyerlere yıkarak devlet tarafından onlara zorunlu hale getirilen bu 'yük'ün içinden çıkmaya çalışırlar. Bize de 'fotokopi stajı' yapmak nasip olur. Son 2 yıldır bunun önüne geçebilmek için ciddi çalışmalar yapılmaya çalışılsa da uygulamada çok da başarılı olduğu söylenemez.


Türkiye'de yaptığım kendi stajımı örnek olarak vermem doğru olacaktır sanıyorum. 2005 Temmuz-Ağustos aylarında İzmir'de Bayraklı semti sahil güvenlik komutanlığı yanında bulunan Henkel Türk A.Ş. oldukça büyük alana sahip bir tesis ve sıvı ve toz deterjan (Persil,Tursil,Vernel gibi..) ile yemeklik yağ (Turyağ) üretiminin tamamı gerçekleştirilmekteydi. Böyle diyorum çünkü 2007 yılı sonunda Henkel Ankara'ya taşındı ve İzmir'deki tesis turizm alanı olarak değerlendirilmek üzere kapatıldı.

Toz ve Likit üretim hattında işletme stayjyeri olma fırsatını çok kolay yakaladım. Çünkü insan kaynaklarında çok yakından tanıdığımız birisi çalışıyordu. Burada staj yapmak isteyenlerin aylar öncesinden başvuru yaptıklarını öğrendiğimde gerçekten çok şaşırmıştım. Demekki tanıdık birilerinin içeride olması işleri çok kolaylaştırıyor. Peki adil mi? Kesinlikle hayır! Burada bu ayrımı yapabilmek üzere insan kaynaklarına çok iş düşüyor. Tamamen uygun olmayan başvuruları elemek dışında herkes ön görüşmeye çağırılmalı ve fırsat eşitliği yaratılmalı diye düşünüyorum.

Hoşgeldin toplantısı ve oryantasyonunun ardından (kısa ve öz) öncelikle toz üretim bölümünde küçük bir laboratuara 5-6 arkadaş gönderildik. Burada şef mühendis yapılacakları anlatıp işinin başına döndü. Yapılacak deneyler 10 yaşında çocuğun bile rahatça yapabileceği ve biraz kimya bilenin 1 günde mantığını kavrayabileceği köpük testi gibi deneylerdi. Burada 1.5 ay kalacaktım. Hemen şefe gittim ve aslen kimya mühendisi olduğumu,işletme stajı yapmak istediğimi yani olan biten herşeyi önce şemalarla sonra çıplak gözle görmek istediğimi ilettim. Şef ise bana sabırlı olmamı daha sonra istediğim herşeye bakabileceğimi söyledi. Aradan bir hafta geçti ve biz hala aynı deneyleri yapmaya devam ettik. Daha fazla dayanamadım ve likit üretim bölümüne geçmek istediğimi insan kaynaklarına ilettim. 1 gün sonra Likit üretime geçtim.

Burada bana daha çok yardımcı oldular en azından derdimi anlamışlardı. Fakat yine de günler sos vari oyunlar oynamakla geçti. Ben de bulabildiğim kadar kaynak kitap, alabildiğim kadar akış diyagramı alıp kütle enerji denklikleri kurmaya çalıştım. Edinebildiğim ortalama verilerle bir tasarım yaptım ama oldukça fazla hata verdi. Hatalarımın sebebini soracak insanların sürekli iş başında olması da çok can sıkıcı bir durumdu. 20 gün sonunda staj yerimden ayrıldım. İyi dostlar edinmenin ve deterjan üretimini yakından izlemenin yanında bana çok büyük bir katkısı olmadığını düşünüyorum. Sürekli innovatif yanından bahseden Henkel kendi staj programına da innovatif bir çözüm bulursa iyi olur.

Sizin de kendi tecrübelerinizi ve görüşlerinizi bekliyorum..

Yorumlar

Onur ÖZÇELİK dedi ki…
Askerde bir gün Personel Astsubayı olan bir kişiyle tanıştırılmıştık. Kendisine ilk haftalarda yaşadığınız sıkıntılardan bahsettik ve o da bize maalesef bazı birimlerde işlerin oldukça amatörce yapılabildiği zamanlar olduğundan bahsetti.

Bu bana göre aslında sadece askerde yaşananlar için değil genel olarak Türkiye' de yaşananlar için de geçerli

Bence senin yaşadığın staj tecrübesi firmanın stajyerlere amatörce bir bakış açısıyla yaklaştığını gösterir.

Popüler Yayınlar