19-20 Kasım 2009 P.şembe-Cuma - 24 Saatte Devr-i İstanbul

- P.şembe günü bomboş bir gün olduğundan ve hava da güzel olduğundan İstanbul'da daha önce gezmediğimiz yerleri gezerek değerlendirmek istedik. Bu amaçla 1 gün önceden birkaç yer belirledim ve ertesi güne biletlerimizi aldık.

- Gezdiğim heryeri tek tek anlatmayacağım. Fakat ilgimi çeken bazıları hakkındaki fikirlerimi sizinle paylaşmak istiyorum. Eğer siz de buralara daha önce gitmediyseniz ve yakın bir zamanda gitmeyi planlıyorsanız okumanız faydanıza olacaktır.

- Miniatürk: 2003 yılında açılmış olmasına rağmen gezmek bu zamana kısmet oldu. Yeri  bakımından gerçekten ters bir tarafta kalıyor. Eminönünden kalkan 47 ve 47E otobüsleri ile Halıcıoğlundan geçen dolmuşlarla ulaşılabiliyor. Söylenenlere göre maketler biraz eskimiş ve ortada dolaşan tren çalışmıyormuş ama yine de ben çok beğendim. Haliç kıyısına kurulmuş olması ayrı bir cazibe katıyor. Özellikle Türkiye'ye ilk defa gelen turistler için görsel bir kitaplık gibi olmuş. Giriş Tam:5 Tl Öğrenci :3 Tl

- Harbiye Askeri Müzesi: Tarifi imkansız güzellikte bir müze. Ne Anıtkabir müzesi ne de Kurtuluş Savaşı müzesi bu kadar güzeldi bana göre. Müze 6-7 başlık altında toplanmış ve tüm eşyalar özenli bir şekilde yerleştirilmiş. Genelini kılıç,tabanca,top,tüfek,kıyafetler ve maketler oluşturuyor. Fakat çok fazla özellikli parça bulunuyor. 15:00-16:00 saatleri arası mehteran gösterisi yapılıyor. O da enfes bir gösteriydi. Mutlaka ama mutlaka gidilmeli. Ben 2 saatte ancak dörtte birini gezebildim. En kısa zamanda tekrar gitmeyi planlıyorum. (Soldaki resim: Olası saldırıları önlemek amacıyla Bizans İmparatorluğu tarafından halice çekilen zincir.) Taksim'den Harbiye tarafına giden tüm otobüslerle ulaşılabilir.
Giriş Tam: 3 Tl, Öğrenci: 1 Tl


- Forum İstanbul: Bayrampaşa Ikea'nın yanına kurulan ve entegre hale getirilen Avm 17 Kasımda açıldı. 3 gün sonra gezmeye gittiğimizde hala çalışanlar dahi neyin nerede olduğunu bilmiyorlardı. Büyüklüğünü bu şekilde tarif edebilirim sanırım. Devasa akvaryumunu ve Satürn elektronik marketini gezmeye fırsat bulamadan annemin alışveriş sevdası nedeniyle soluğu Ikea'da aldık. Tamamını gezmek için tam 1 güne ihtiyacınız var. Ulaşım Aksaray-Havaalanı metrosu ile Kartaltepe-Kocatepe durağında inildiğinde sağlanabiliyor. Otogardan sonraki ilk durak da denilebilir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar